a
Contact Info

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipis cing elit. Curabitur venenatis, nisl in bib endum commodo, sapien justo cursus urna.

Hirtenstraße 19, 10178 Berlin +49 30 240 414 20 office@baro.com
Working
Monday
9:00 - 24:00
Tuesday
9:00 - 24:00
Wednesday
CLOSED
Thursday
9:00 - 24:00
Friday
9:00 - 02:00
Saturday
9:00 - 02:00
Sunday
9:00 - 02:00
Follow Us
+45 33 93 82 93
HOVEDNUMMER

SUPERMARCOS HISTORIE

Supermarco startede som engrosvirksomhed i Greve og blev etableret af Marco Nunzio Giacobbo. Det viste sig dog hurtigt, at danskerne havde en stor sult efter de lækre italienske råvarer, og Marco besluttede i 1995 også at give privatkunder adgang til lækkerierne, der i de første 20 år blev forhandlet i et lagerlokale på Fiskerihavnsgade i Københavns Sydhavn.
Supermarco flyttede i november 2015 ind i de nye totalrenoverede rammer, der oprindelig er en knap 100 år gammel stålhal på Teglholmen. Man omdøbte bygningen Det Italienske Madtempel og skabte grunden for en endnu mere kundevenlig indkøbsoplevelse.
I 2018 overtog købmand Jens Henriksen og hans kone Mette Andreasen Supermarco, som med fornyet energi og passion har skabt et helt nyt Supermarco med et utrætteligt fokus på at dele autentiske smagsoplevelser, smittende livsglæde og specialviden med kunderne.
Københavns nye havnekvarter, Frederiks Brygge, udvikler sig med hastige skridt, og den 2. november kan bydelens
første store ankerlejer, den italienske specialforretning Supermarco og Ello Food, slå dørene op til et
"madtempel" i den gamle stålpladehal.
Åbningen af Supermarco og Ello Food markerer indvielsen af den nye bydel, Frederiks Brygge, og forvandlingen af den
80.000 kvadratmeter store Lemvigh-Müller grund er i fuld gang. 
Nordea Ejendomme står bag udviklingen af den nye
bydel i Københavns Sydhavn, der udover 1.350 boliger omfatter grønne byrum, marina, kanaler, caféer,
specialbutikker, børneinstitution samt gang- og cykelstier til City.

PASSION ER VORES MISSION

Jens Henriksen og Mette Andreasen er hver eneste dag på en ufravigelig mission om at skabe et enestående italiensk univers i Danmark. Det passionerede par ønsker således igennem Supermarco at bringe en bid af den italienske madkultur til Danmark.
“Vi har alle prøvet at have de gode minder med hjem fra ferierne, og dem prøver vi så at genskabe med vores varer og en bid af den skønne italienske livsstil, hvor du som kunde får en fornemmelse af, at du faktisk godt kunne befinde dig i Italien,” lyder det fra parret.